Sfaturi pe care sa le urmezi inainte si dupa o extractie dentara

Tocmai ți-ai scos o măsea? Iată la ce trebuie să fii atent, pentru ca vindecarea să se realizeze fără probleme.

Ce trebuie sa faci după o extracție dentară?

1. În primul rând, este important să urmezi indicațiile medicului care a făcut extracția, pentru că el știe cel mai bine cum a decurs procedura, cât de complicată a fost. De cele mai multe ori, medicul ți-a recomandat niște medicamente. Sunt unele situații în care sunt recomandate antibioticele, dar întotdeuna se prescriu antiinflamatoare. Acestea scad inflamația la locul extracției.

2. Aplicați o pungă cu gheață pe obrazul respectiv, la zona extracției, primele 24-48 de ore de la extracție. E important să țineți gheta câte 10 minute pe oră, ca să evitați umflăturile

3. In ceea ce privește alimentația, e important să nu consumați alimente tari, fierbinți sau foarte picante, primele câteva zile de la extracție. Evitati iaurturile pentru ca ar putea fi un mediu bun de creștere al bacteriilor.

4. Nu trageți din locul măselei și nu clătiți puternic cu apă. La locul extracției se formează un cheag de sânge, care poate să fie roșu, alb, își schimbă culoarea pe parcurs

5. Nu faceți mișcare cam 5 zile! E important să nu creasca fluxul de sange la nivelul capului, pentru că pot apărea ușor hemoragii. Nu mergeți la sală, nu alergați, nu faceți cardio

Ce trebuie să faci înainte de o extracție?

1. Aveți nevoie de o radiografie dentară, de un computer tomograf (CT), pentru ca medicul care vă operează sau vă extrage dintele să vadă exact cum e poziționat dintele și dacă există niște formațiuni anatomice în zonă, de exemplu nervul alveolar în cazul măselelor de minte.

2. În afară de investigațiile radiologice, e recomandat să mâncați bine cu câteva ore înainte de extracție, pentru că o să vi se facă anestezie