De ce pocnește maxilarul? Problemele articulației temporo-mandibulare

Ce este ATM sau articulația temporo-mandibulară?

Articulația temporo-mandibulară ne ajută să deschidem gura și să facem toate mișcările atunci când mâncăm, care nu sunt numai de deschidere-închidere, ci și și în plan transversal. La această articulație participă osul mandibulei, baza craniului și discul articular. Pe aceste oase se prind foarte mulți mușchi, care ne ajută să deschidem gura și să facem toate mișcările transversale atunci când mâncăm.

Există un echilibru între dinți și contactele dintre dinți, mușchii care acoperă toate oasele pe care le vedeți aici și articulația temporo-mandibulară. Contacte greșite între dinți, înseamnă rigiditate sau duritate a musculaturii, adică probleme în articulația temporo-mandibulară.

Cum reușesc medicii să palpeze articulația temporo-mandibulară sau voi cum puteți să verificați asta? Exact în fața urechii, puneți degetul și în momentul în care deschideți gura, o să vedeți cum se mișcă.

Care sunt simptomele afecțiunilor articulației temporo-mandibulare?

Dureri de cap și dureri ale articulației

În primul rând, mare parte din oameni semnalează aceste zgomote atunci când deschidem gura, zgomote atunci când mănâncă și există situații în care aceste zgomote sunt însoțite de dureri. Durerile pot fi spontane sau atunci când palpăm. În momentul în care evoluează problemele articulare, durerile pot apărea dimineață, după ce te trezeșți după o noapte de scrâșnit din dinți și contacte incorecte între dinți. Și te trezeșți cu dureri, după care durerea iradiază, se împrăștie, fie în toată partea mușchiului temporal, care e prins la tâmplă. Durerea aceasta poate să afecteze și toți mușchii și să existe o duritate și o rigiditate a mușchilor feței.

Există posibilitatea să ți se limiteze deschiderea gurii, să nu mai poți să deschizi atât de larg gura, sau să nu mai poți să deschizi gura deloc. Sunt situații în care rămâi cu articulația blocată sau cu gură deschisă, sare pur și simplu mandibulă, și pacientul rămâne cu gura deschisă și este o manevră specială pe care o face de regulă un medic chirurg, că să repoziționeze mandibula în articulație.

Tocirea dinților

Alte simptome se pot referi la dinți, vedeți că sunt mai tociți, adică sunt mai micșorați, pot sări chiar bucăți de smalț ale dinților, mușcătura este și ea afectată și nu mai este stabilă, adică în momentul în care mușcați, nu muscati în același punct fix, ci pur și simplu dințiii se mișcă și se tocesc și se abrazează.

Și ultima situație - aceaste simptome apar când sunt agravate, când condiția articulației temporo-mandibulare este destul de severă. Pot apărea probleme la ochi, dureri sau scade acuitatea vizuală sau auditivă. Pot apărea contracturi ale musculaturii gâtului, practic toată zona capului poate fi afectată.

Ați auzit ce simptome există și sunt pacienți care ajung la RMN de multe ori pentru că nu au știut că problema este dată de articulația temporo-mandibulară și atunci au mers la un medic dentist, unde află cauzele acestor probleme de articulație temporo-mandibulară.

Mușcătura incorectă

Cel mai frecvent vorbim de o mușcătură greșită. Această mușcătură greșită poate avea mai multe forme. Putem vorbi despre dinți înghesuiți sau spațiați, despre neconcordanțe, adică diferențe dintre dimensiunea oaselor pe care stau dinții și mărimea dinților. Există situații ca, dacă fătul a avut o poziție specială în viața intrauterină sau au apărut probleme la naștere, să existe asimetrii, o parte a mandibulei să fie mai bine dezvoltată față de cealaltă.

Când avem această mușcătura incorectă și dinții nu sunt în poziția corectă, scopul ortodonților este să poziționeze dinții pe pozițiile corecte și să obțină o mușcătură corectă în nouă poziție corect obținută.

Artrita

Artrita nu afectează doar umerii, genunchii și încheieturile de la mâini, ci afectează în egală măsură toate articulațiile și pot apărea probleme atunci.

Tratamentele afecțiunilor articulației temporo-mandibulare

Mergi la un medic dentist despre care știi că are cunoștințe despre articulația temporo-mandibulară. Cel mai frecvent, vorbim despre medicii specialiști de ortodonție sau ortopedie dento-facială și protetică.

Gutiera splint

În tratament există de multe ori o gutieră mai specială, se numește gutieră șplint. Este o gutieră mai groasă decât aliniatorii transparenți. Purtând acest splint, această gutieră mai groasă, suprafețele dinților nu se mai ating. Astfel, o să se piardă acel contact eronat, care dă problemele de articulație temporo-mandibulară. Practic, ajungeți într-o relaxare a mușchilor, purtând gutieră splint o perioada de timp, la fiecare două săptămâni, medicul vostru face ajustări ale gutierei, pentru ca voi să mergeți către o relaxare completă și către o deprogramare.

În momentul în care ați terminat această relaxare cu gutieră splint, intrați în tratament ortodontic, care aliniază dințiii și îi fixează într-o mușcătura relaxată. Sau mergeți la protetician, care reface suprafața dinților în această mușcătură relaxată, identificată cu ajutorul splintului. Dacă vrei să îți îmbunătățești zâmbetul și vii la dentist cu dorința de a-ți pune fațete și coroane și a avea zâmbetul minunat, dar totuși ai o tensiunea musculară, e foarte important ca aceste fațete și coroane pe care le fabrică medicul să fie în această mușcătură relaxată.