Sanătatea generală vs sănătatea dinților

1. Afecțiunile cardiovasculare

Există o corelație între boala parodontală și afecțiunile cardiovasculare, adică de inimă. S-au identificat bacterii care provoacă boala parodontală în plăcile de aterom de pe suprafața vaselor sanguine. În cazul unui infarct, vasele de sânge sunt astupate de un dop de grăsime. Dopul respetiv de aterom face mai înguste vasele de sânge și circulă mai încet sângele prin ele și s-a identificat că are în componență bacterii din boala parodontală, adică bacterii din gură, prezente în momentul în care pacientul suferă de boală parodontală.

Endocardita

De asemenea, în anumite situații poate apărea endocardita. Aceasta reprezintă inflamația pieliței care învelește inima, endocardul. S-a observat că pot pleca pe calea sângelui bacterii care să ajungă la inimă și să provoace această afecțiune. Acest lucru se poate întâmpla doar dacă există această bacterie în corp.

2. Afecțiunile respiratorii

Pneumonie

Deși se întâmplă rar, pot apărea afecțiuni respiratorii, mai exact pneumonie, dacă există bacterii în gură, în carii sau în pungile parodontale, pe care pacientul le inhalează.

3. Sarcina

În timpul sarcinii crește foarte mult cantitatea de hormoni, ceea ce duce la o inflamare mult mai ușoară și o sângerare a gingiilor. Este important ca pe parcursul sarcinii să mergeți

de două ori la detartraj și să aveți grijă să vă spalați bine pe dinț. Acest lucru poate fi o provocare pentru că multe paciente suferă de reflex de vomă mai ales în primul trimestru de sarcină. E important să aveți grijă de sănătatea gingiilor, pentru că în cazul în care nu sunt curățate, se acumulează mult tartru, sangerează și pot apărea complicații, care pot determina și o naștere prematură sau dificultați la naștere.

În cazul viitoarelor mămici este recomandată evitarea tratamentelor stomatologice pe perioada sarcinii, dar dacă este necesar, acest lucru se poate realiza în trimestrul 2 de sarcină.

4. Diabet

Pacienții care suferă de diabet au în general o circulație afectată, deoarece sunt afectate vasele de sânge și se vindecă mult mai greu operațiile. Cei care suferă intervenții chirurgicale la nivelul gurii pot avea o vindecare mai grea a operațiilor, dar nu înseamnă că sunt contraindicate.

E important ca medicul să știe dacă aveți diabet, sunt analize specifice pe care trebuie să le faceți înainte de operație. De asemenea, tot în cadrul diabetului s-a observat că pacienții cu diabet și boală parodontală observă o stabilizare a diabetului, în momentul în care boala parodontală este ținută sub control.

În momentul în care un pacient are diabet, are o respirație caracteristică, acrișoară. Sunt șanse ca dentistul să identifice această problemă, sunt șanse ca pacientul să nu știe că suferă de diabet și atunci dentistul să recomande pacientului investigații suplimentare.

5. Osteoporoza

Osteoporoza este o problemă care apare după menopauză și reprezintă afectarea cantitățiii și calității osului. Osteoporoza asociată cu boala parodontală asigură pierderea dintilor rapid și poate reprezenta o problemă faptul că nu mai există os în care să se introducă implanturi dentare în viitor. Pacientele care fac tratament pentru osteoporoză este important să menționeze acest lucru medicului dentist pentru că există niște neconcordanțe între anumite tratamente stomatologice și cele pentru osteoporoză.

6. Probleme digestive

Reflux gastroesofagian

Acidul constant prezent în cavitatea bucală determină afectarea smalțului, deoarece poate să topească suprafața acestuia. În timp se erodează, se macină și dinții rămân mult mai mici.

Apare o sensibilitate dentară mai mare, apar probleme de mușcătură, de estetică, se micșorează etajul feței. Aceeași problemă poate apărea și în cazul pacienților care suferă de bulimie.

7. Radioterapie si chimioterapie

Este indicat ca pacienții care trec prin tratament cu radioterapie și chimioterapie, iradieri care se fac la nivelul capului și gâtului, să nu aibă tratamente chirurgicale de timp implant, sinus lift, adiție de os. Acest lucru este recomandat decât la un an după ce au terminat iradierile, deoarece există posibilitatea producerii de necroză, adică nu se integrează implanturile

și osul respectiv moare.

8. Leziuni la nivelul gurii

Există anumite boli generale care au manifestări în cavitatea bucală. Anumite leziuni sau răni pe obraji, în zona limbii, sub limbă, care nu se vindecă o perioada lungă de timp, nu trebuie ignorate de către pacient. E posibil ca acele leziuni, răni, să se transforme în cancer bucal. Urmăriți aceste situații și adresați-vă unui medic de patologie orală.

9. Alergii

E bine ca medicul să știe dacă aveți alergie la orice, substanțe de anestezic, diverse medicamente, latex. Ce se poate întâmpla dacă nu menționați lucrul acesta? Reacția alergică poate fi de intensitate diferită, de la apariția unor pete roșii pe piele, până la șocul anafilactic. În cazul șocului anafilactic apare o reacție puternică de inflamație, vi se umflă foarte tare gâtul, blocând căile respiratorii. Dacă nu ați făcut niciodată anestezie e foarte important să faceți un test înainte.